Home » פיתוח מנהלים
הניסיון מלמד שגם המנהלים הבכירים ביותר מגלים תובנות משמעותיות בסיום תהליכי למידה ופיתוח מנהלים.
ניהול משא ומתן, קבלת החלטות בתנאי חוסר וודאות, איך להניע את העובדים למטרה ביחד איתך ואיך לרתום את המנהלים למטרות שלך? ועוד אינספור מישורים לפיתוח.
בסופו של דבר, הפתיחות, החוויה היא שהופכת את הלמידה בתכנית לכל כך אפקטיבית ומשמעותית עבור כולם ובסיום כשמנהל (זה שהיה די ציני בתחילת המסלול) ניגש אלי ואומר לי בסיום "וואו, למדתי כל כך הרבה, היה מרתק" אין יותר מאושרת ממני.
מיקוד זה שם המשחק. ולשם כך שנדע במה להתמקד נגדיר יחד את המטרות לטווח הקצר ואת המטרות לטווח הארך
לאחר שהגדרנו מטרות, בניית תכנית פעולה פרקטית, מדויקת לביצוע מיידי, בדגש הפעולות הכי משמעותיות לקדם את המטרות שלנו בכדי להגיע למקום הרצוי.
קבלת כלים שיאפשרו לנו קבלת החלטות במהירות בקלות וגם בתנאי אי וודאות שהרי כיום הדבר הכי וודאי הוא חוסר הוודאות שאופף את כולנו בכל התחומים
במהלך התכנית לפיתוח מנהלים נעסוק במגוון מישורים ניהוליים החל מניהול זמן, מיתוג אישי, חדשנות מעשית, חשיבה המצאתית ועוד נושאים מרתקים
האתגר הניהולי הגדול ביותר הוא לקחת את כל מרכיבי הניהול הנפרדים ולחבר אותם למכונה אחת מנגנת שהיא למעשה סוד הניהול המצליח שלנו.
תכנית פיתוח מנהלים שמשלבת ליווי אישי לכל מנהל ובכל זמן - פשוט מישהו לרוץ איתו והכל בדיסקרטיות מלאה
תכנית הפיתוח למנהלים סובבת סביב שלושה צירים מרכזיים, מבוססת מתודולוגיית ZoomOut – ZoomIn:
תכנית פיתוח מנהלים בסופו של דבר נמדדת בשורה התחתונה. עד כמה המנהלים הצליחו ליישם את כל מה שנלמד ותורגל במפגשים בחיי היום יום בעבודה.
ידוע שיש קושי רב במעבר בין התיאוריה לפרקטיקה המעשית וכאן בדיוק אנחנו נכנסים, לייצר מציאות של עשייה, תכנית פיתוח מנהלים שהפוקוס שלה הוא על השינוי שהמנהלים בתכנית יישמו ביום יום שלהם בעבודה, אל מול המנהלים שלהם, אל מול העובדים שלהם.
ומכיוון שהדגש בתכנית הוא על פרקטיקה ויישום, כל מפגש (למעט המפגש הראשון) יהיה בנוי משני חלקים עיקריים:
ניתן ואף מומלץ לשלב מפגשים אישיים עם המנהלים של משתתפי התוכנית לפיתוח מנהלים לפני יישום התוכנית לשם איתור צרכים ובסיום התוכנית לשם הטמעה בהמשך כך שנוכל לוודא שיש ההמשכיות והשפעה ארגונית ארוכת טווח.
מנהיגות עצמית על כל שלושת חלקיה
ניהול זמן (ראו בקטלוג סדנאות- 1440)
משא ומתן (כולל שכנוע) ותקשורת בינאישית
התמודדות עם קונפליקטים, סטרס וחוסר וודאות
מיתוג עצמי, העברת מסרים והצגה עצמית
הייתי סקפטי כי העובדים בגילאי ה20-30, קבוצה קטנה של 8 אנשים, אנשי הייטק כך שמלכתחילה מאוד סקפטיים.
לירון עשתה את שלה בצורה מדהימה, נתנה לנו תובנות עמוקות, ויותר חשוב מתובנות זה הכלים, הדרכים להניע תהליכים משמעותיים בעקבות התובנות האלו, לירון השאירה אותנו עם שיעורי בית וטכניקות למצוא את הדרך שלנו. העובדים מאוד נהנו. תודה לירון היית מדהימה!!! .עידו נגר, מנכ"ל Whist
אני אישית לקחתי מליון דברים מהקורס, השיעורים היו גדושים ועמוסים במידע וזה לא רק החומר של הקורס.
אני חייבת לציין שלקחתי 90% ממה שלמדתי מלירון שזה עזר לי מאוד בפן האישי והמקצועי שלי.
לקחתי המון המון לחיים האישיים שלי, ואפילו חיקיתי אותך בכמה דברים בלי שתשימי לב, לקחתי את הביטחון העצמי בשילוב עם הידע וזה היה בהחלט מנצח.איין דגש
מלאת חוכמה עשירה ביידע כאומה במציאת פתרונות כאילו שולפת מהשרוול כל שיעור היה סוחף ומהפנט
כוכבה לוי
לירון הובילה קורס מנהלים לדרג ביניים-בכיר. זה בהחלט לא היה קורס רגיל, המנהלים לא הפסיקו לדבר עליו גם מספר חודשים אחרי. הקורס לא רק היה מלמד ומעשיר, אלא גם הועבר בצורה מרתקת וייחודית. שאפו גדול!
אלדד אשמיה, סמנכ"ל פיתוח, אמדוקס רעננה
אני באה מארגונים חברתיים, אך תמיד פועלת בהתאם למטרות ויעדים מקצועיים. באמצעות התהליך שעברתי עם לירון, אני יודעת מה המטרות, היעדים ובעיקר הערכים המנחים אותי: באופן אישי כמו המקצועי. קל לי לקבל החלטות כשאני ממוקדת ערכים. גם כשאני מקימה צוותי עבודה, אחת הדרכים הראשונות להכרות מעמיקה בין חברי הצוות, היא עם אילו ערכים אני מגיע/ה לעבודה. מה מנחה אותי. חשיבה שכזו מייצרת שיח עמיתים אמיתי ומקרב בין חברי הצוות
איריס קליין, מנהלת פרויקטים, קרן רש"י
חבל שזה רק 3 שעות. הסדנה עזרה לי להסתכל על דברים בצורה אחרת ולקבל כלים למימש תהליך
רימה זיאדה, מהנדסת ייצור, "כתר פלסטיק"
לתוכנית שתי מטרות עיקריות:
יאסו! אתם יושבים בסלון ופתאום זה קורה.
קול של זכוכית מתנפצת על הרצפה, והילד שלכם קורא "אוי! נשבר."
מה אתם עושים באותו רגע? (חוץ מלקפוץ אליו כמו נינג'ה כדי לוודא שהוא לא דורך על שברים).
האם אתם כועסים? מאשימים אותו שהוא שבר את הסרוויס של סבתא?
או שאולי אתם מחייכים, צועקים "מזל טוב!", מסייעים לו להבין מה קרה ומלמדים אותו איך להימנע מזה בעתיד?
עכשיו בואו נחשוב על זה רגע – איך זה מתקשר לפיתוח מנהלים ולפיתוח הנהלות?
החיים מלמדים אותנו כל הזמן ש- "איך שאתה כאן, ככה אתה שם."
מה הכוונה?
בסופו של דבר, אנחנו אותו אדם בכל תחומי החיים. הדרך שבה אנחנו מגיבים בבית, היא לרוב הדרך שבה נגיב גם בעבודה. וכשאנחנו משדרגים את עצמנו כמנהלים וכמנהיגים, זה לא נשאר רק במשרד – זה מחלחל גם להורות, לזוגיות, ולכל מקום שבו אנחנו פועלים.
בדיוק כמו במקרה של הילד ששבר את הכוס, גם במקום העבודה, כשעובד עושה טעות, הוא לא רצה שזה יקרה. אז במקום לכעוס או לעשות את המשימה במקומו, ניישם עקרונות של Reverse Engineering:
🔹 נרגיע – כי לחץ לא מקדם אף אחד.
🔹 נבין מה קרה – נחקור את הסיבות לטעות (למשל, האם היה עומס משימות? האם ההנחיות לא היו ברורות?).
🔹 נלמד מזה – נבין מה אפשר לשנות כדי שזה לא יקרה שוב.
בדיוק כמו שמנהל טוב לא מטיל אשמה אלא מחפש פתרונות, כך גם הנהלה אפקטיבית יוצרת תרבות ארגונית שמעודדת למידה מטעויות במקום חשש מהן.
למשל, תארו לעצמכם מנהל צוות מכירות שהתמודד עם ירידה בביצועים. במקום לנזוף באנשי הצוות, הוא בחר לבצע ניתוח מעמיק של הנתונים, להבין היכן ניתן לשפר תהליכים, ולפתח תכנית פיתוח למנהלים בהתאם.
התוצאה? לא רק שיפור ביצועים ארגוני אלא גם זה יביא להגברת המחויבות של הצוות. אני יכולה להעיד שאחד מה side effects הבולטים שיש אחרי כל סדנת פיתוח מנהלים – מעבר לתוצאות המחלקתיות שהשתפרו – המחויבות והחיבור של המנהלים לארגון עלתה באופן מובהק.
כשאנחנו משקיעים בפיתוח מנהלים ובהנהלות, אנחנו לא רק יוצרים סביבת עבודה בריאה יותר – אנחנו גם מגדילים את היכולת שלנו להניע אנשים, לקדם הצלחות ולהתמודד עם אתגרים בצורה חכמה ורגועה יותר.
רוצים לגלות איך אפשר להוביל צוותים בצורה חכמה יותר, להניע עובדים לפעולה ולהרוויח:
😎 יותר תוצאות
😎 יותר זמן פנוי
😎 יותר משמעות
😎 חיוך גדול יותר בסוף היום
אני מזמינה אתכם לפגישת אבחון מקיפה, שבה נזהה את האתגרים הניהוליים שלכם ונבנה תוכנית שתעזור לכם להפוך למנהלים ולמנהיגים אפקטיביים יותר. כי הדרך שבה אתם מגיבים כאן, היא הדרך שבה אתם מובילים שם.
כפתורי שיתוף
לירון פורת, מרצה ויועצת אסטרטגית לשיפור ביצועים דרסטי ויצירת יותר כסף, זמן ומשמעות.
מפתחת מתודולוגיית "ZoomOut ZoomIn" למנהלים וארגונים אפקטיביים ומחייכים יותר.
בעלת ניסיון פיננסי, יזמי וניהולי, נוסף לרזומה עשיר בסיוע להנהלות ובכירים בשיפור ביצועים והעלאת הרווחיות.