יש לי אינטליגנציה רגשית גבוהה. אז איך זה שאני לא מתקדמ/ת?

יש לי אינטליגנציה רגשית גבוהה. אז איך זה שאני לא מתקדמ/ת?

אינטליגנציה רגשית זה לא רק להיות נחמד ואמפתי או רגיש לאחרים.
זה הרבה מעבר.
וזו מיומנות שניתנת לפיתוח ושיפור מתמיד.
אצלנו, במודל ZoomOut – ZoomIt של המנהיגות העצמית,
היא מתמקדת בשני חלקים עיקריים:
Mastering Yourself ו Mindset
כשבו בעת נבחנת כל הזמן השפעה על החלק השלישי לטווח ארוך הVision.
דניאל גולמן, שבילה 25 שנה בכתיבת ספרים ומחקר בנושא, מצא שהאינטליגנציה הרגשית מורכבת מארבעה תחומים שכוללים בתוכם 12 מיומנויות ליבה:

1. מודעות עצמית

מודעות עצמית של מה אנחנו מרגישים ולמה, ואיך הרגשות האלה עוזרים או מחבלים בחזון שלנו.
האם את/ה מודע/ת לחוזקות והחסמים שלך?
יודעת מתי את צרכה להוביל תהליך מסויים ומתי למישהו אחר יש מומחיות גדולה משלך וכדאי לקחת צעד אחורה?
את מודעת ל"למה" שלך, למה שמניע אותך ורואה בצורה ברורה את החזון כך שאת החלטית יותר בקבלת החלטות?
על איזה כישורים כדאי לך לעבוד? אולי עמידה מול קהל? אולי מבט בעיניים? אולי איפוק גדול יותק לפני שמגיב/ה?
זה הMASTERING YOURSELF שלנו במודל המנהיגות העצמית.

2. ניהול עצמי

ניהול עצמי הוא היכולת לשמור על רגשות ודחפים משבשים תחת שליטה. זו מיומנות רבת עוצמה למנהיגים, במיוחד בזמן משבר – אם המנהיג שלכם רגוע, גם אתם יכולים להיות רגועים.
אילו מיומנויות ליבה של ניהול עצמי יש לך?
  • שליטה עצמית רגשית : אתם נשארים רגועים בלחץ ומתאוששים במהירות מהפרעות. אתה יודע לאזן את רגשותיך לטובת עצמך ואחרים, או לטובת משימה או חזון.
  • יכולת הסתגלות : זריזות מול שינוי וחוסר וודאות. יכולת למצוא דרכים חדשות להתמודד עם אתגרים המתחלפים במהירות ויכול לאזן בין דרישות מרובות בבת אחת. בקורונה הרגשנו את הצורך הזה חזק מאוד.
  • אוריינטציה להישגיות : שאיפה לעמוד בסטנדרט של מצוינות . לשפר ולהשתפר כל הזמן. רצון למשוב אמיתי.
  • השקפה חיובית : היכולת לראות את הטוב באנשים, במצבים ובאירועים. זו מיומנות שעוזרת לבנות חוסן ולייצר בסיס להזדמנויות חדשות ולחדשנות.
 

 

3. מודעות חברתית

מודעות חברתית מצביעה על דיוק בקריאה ובפרשנות של רגשותיהם של אנשים אחרים, לרוב באמצעות רמזים לא מילוליים.
אילו יכולות ליבה של מודעות חברתית יש לך?
  • אמפתיה : תשומת לב מלאה למי שיושב מולנו, ךמה שהוא אומר ומרגיש.
  • מודעות חברתית : יכולת לקרוא ולהבין בקלות את הדינמיקה הרגשית בתוך קבוצה או ארגון. לפעמים אפילו יכולת לחזות איך מישהו עשוי להגיב למצבים מסוימים.
נדרשות מיומנויות הקשבה טובות: שאילת שאלות והקשבה אמיתית, ללא דעות קדומות.

4. ניהול מערכות יחסים

ניהול מערכות יחסים הוא מערך מיומנויות להניע ולעורר השראה באחרים תוך כדי שמירה על מערכות יחסים חשובות.
אילו יכולות ליבה של ניהול מערכות יחסים יש לך?
  • השפעה : אתה מנהיג טבעי שיכול לאסוף תמיכה מאחרים בקלות יחסית, ליצור קבוצה מגוייסת לבצע משימות שעומדות בפניה.
  • מאמן ומנחה : אתם מטפחים את הלמידה לטווח הארוך על ידי מתן משוב ותמיכה, כך שאתם מייצרים מוטיבציה וציפיות ברורות.
  • ניהול סכסוכים : נוח לך להתמודד עם חילוקי דעות בין צדדים מרובים ויש לך יכולת לפתור מחלוקות ולמצוא פתרונות win-win.
  • עבודת צוות : את/ה מתקשר היטב כחבר קבוצה ויכול לעבוד עם אחרים. אתה משתתף באופן פעיל, ותורם ליכולת הצוות שלך..
  • מנהיגות מעוררת השראה : אתה מעורר השראה ומדריך אחרים לקראת החזון הכללי. את/ה מביא/ה את התכונות הטובות ביותר של הצוות שלך לאורך הדרך.
 
לצורך זה חשוב להיות אנשים חיוביים ולא לחשוש לצאת נגד הנורמות המקובלות או לקחת סיכונים. הרעיון הוא להותיר כל אדם שהיה איתנו באינטראקציה רווי בהשראה, מוטיבציה ותחושת חיבור.
 
תשאלו את עצמכם: במה אתם יכולים להשתפר?
זה הזמן להתחיל.

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות