כשהלב של הארגון הוא האנשים – סדנאות לארגונים עושות את ההבדל
שהעובדים חווים צמיחה, כל הארגון משתנה. היום כבר לא צריך לשכנע אף אחד וזה ברור לכולם – המשאב החשוב ביותר לארגון הוא האנשים שמרכיבים אותו. לא המערכות, לא התקציבים ואפילו לא האסטרטגיות עליהן יושבים שעות.
האנשים הם אלו שמרכיבים את התמונה המלאה וכשהצוות מחובר, התקשורת טובה וישנה אווירה של שיתוף, הארגון באמת מתפקד ומצליח. אבל… אי אפשר להסתמך רק על משכורות שמשולמות בזמן כדי שזה יקרה ואפילו בונוס לא מספיק. היום צריך לפנות מקום להתפתחות. לא רק מקצועית אלא גם בין אישית, קבוצתית ואנושית.
סדנאות לארגונים הן לא עוד בונוס
כשעושים את הסדנאות בצורה הנכונה, הן חלק מכלי העבודה החשובים. הן מחזקות את הקשרים בצוות, משפרות את התקשורת בין העובדים, יוצרות הבנה עמוקה בינם לבין המנהלים והן מאפשרות להתבונן פנימה בצורה שלא תמיד מתאפשרת בלחץ היומיומי.
בין אם הארגון גדל במהירות, מתמודד עם אתגר או פשוט רוצה להמשיך לשמור על תרבות עבודה בריאה, סדנאות הן הדרך המעשית, המדויקת והנכונה לשמור על תנועה נכונה מבפנים.
כשהדברים נפתחים, מתחילים לזוז
הרבה פעמים אני מגיעה לארגונים בהם נראה שהכול עובד ״כמו שצריך״ ולמרות זאת, ישנה תחושה של ״אוטומט.״ אין באמת תקשורת אמיתית, השיח לא פתוח וכל אחד עסוק בעיקר בעצמו. זה לא שמישהו עושה משהו שגוי או לא בסדר, פשוט אין זמן לעצור ולהסתכל איך כולם עובדים יחדיו.
בשבילי, זה הרגע בו אני יודעת שסדנה יכולה לשנות את התמונה. סדנאות לארגונים הן לא מותרות. הן דרך פשוטה, מדויקת ואנושית שמחברת מחדש את כל האנשים. לא רק כדי להרגיש יותר טוב ולא כדי לשים ״וי״ על כך שנעשה משהו, אלא כדי לבנות תשתית של תקשורת, להגדיל את תחושת השייכות ולהיפתח להקשבה. בעצם לתת מקום לכל הדברים שלרוב לא מקבלים את המקום הנדרש.
אז מה נעשה בסדנאות לארגונים?
זה כמובן משתנה בין ארגון אחד לאחר בהתאם לאתגר. לפעמים האתגר הוא בין המנהלים לעובדים, לפעמים בין מחלקות ולפעמים ישנה בעיה בצוות עצמו. ישנן סדנאות לחברות שעוסקות בנושא של פיתוח מנהלים, אחרות עוסקות בתקשורת אפקטיבי, ניהול קונפליקטים, שירות לקוחות, גיבוש ואפילו חדשנות.
מה שחשוב להבין הוא שאין תבנית קבועה וכל סדנה נבנית לפי הצרכים האמיתיים של הארגון. ומה הופך את הסדנה לטובה? התשובה מתחילה תמיד באנשים. ההנחיה בגובה העיניים, בלי קלישאות וללא תיאוריות מנותקות. הסוד לסדנה טובה שמצליחה לחדור ולעשות שינוי היא החוויה שמשלבת בין פרקטיקה לבין עומק. כשמישהו יוצא מהחדר ואומר ״זה בדיוק מה שהייתי צריך לשמוע״ – זה סימן שעשינו את העבודה.